הקמת אתר היא בעיקרה פעולה המשלבת טכנולוגיה עם תוכן. הואיל ובבניית אתר שיווקי צריכה להילקח בחשבון העובדה כי מדובר ביצירתה של פלטפורמה עסקית ושיווקית, יש לבנות אותה באופן שיקל הן על מנועי החיפוש בכלל ועל מנוע החיפוש העיקרי גוגל בפרט.

אתר שנבנה עבור חברה או עסק המציע מוצרים שונים אמור לאפשר את רכישתם באמצעות האתר על ידי מנגנון הזמנה מסודר, לרבות תשלום מאובטח. על מנת לייעל ולשכלל את האתר, באופן שיהיה עדכני נגיש וזמין לגולשים בכלל וללקוחות פוטנציאליים וקיימים בפרט, עליו לכלול ממשק לניהול תוכן מותאם לצרכי הלקוח ולדרישותיו, פלאש, אנימציה, לכלול קטלוגים של מוצרים וגלריות, שבהן יוכלו המעוניינים להתוודע אל המוצרים, לרבות מפרט טכני שלהם ועוד.

בהקמת אתר יש חשיבות להטמעת קוד, למילות חיפוש רלוונטיות לתחום העיסוק, לקישורים אל אתרים שונים, נציגת שירות וירטואלית, שתהיה זמינה בכל שעה שהיא, לרבות בשעות הכי פחות מתקבלות על הדעת לביצוע עסקה.

ממשק האתר אמור להיות נוח למשתמש. הדפדוף אמור להיות קל ופשוט, כך שניתן להגיע בקלות לכל עמוד מבוקש ופתוח להוספת דפים או לגריעתם, ותמיד - לעדכונם.

במידה שבעלי האתר מפקידים את ניהולו בידי מי שבונים אותו או אמונים על תחזוקו, סביר מאוד להניח כי חלק הארי של הפעולות והממשקים שאמורים להיות באתר ולהתבצע באמצעותו ייבנו ויוטמעו בו כבר בשלב הבנייה. כאשר נטל ניהול המערכת ותפעולה מוטל על מתכנני האתר והבונים אותו יכול בעל האתר להתפנות כל כולו לעשייה העסקית שלו בלבד.

הקמת אתר קשורה באופן ישיר לאפיונו ולהגדרת צרכיו של הבעלים. האתר מהווה זרוע שיווקית עצמתית ראשונה במעלה. אחד הגורמים העיקריים והמהותיים ביותר, המהווה תנאי הכרחי להצלחתו, הוא בנייתו באופן שניתן יהיה  לקדם אותו באופן אורגאני בגוגל. 
 

קוד פתוח , קוד סגור

מערכות ניהול תוכן בנויות על קוד שבאמצעותו ניתנת גישה למערכת הניהול. ניתן לסווג אותן בין מערכות עם קוד פתוח לבין מערכות עם קוד סגור. קוד סגור מונע אפשרות חשיפתו לעיני זרים וממילא מונע מהם אפשרות ביצוע שינויים והתאמות. קוד סגור יוצר בהכרח תלות מלאה ומוחלטת של בעל האתר והמשתמש במתכנת האתר. מערכת עם קוד פתוח מתאימה למי שרוצים לשלוט על הניהול ולבצע בו עדכונים ושינויים.

מערכת עם קוד פתוח מאפשרת למספר רב יותר של משתמשים לנצל את הפוטנציאל הגלום באתר ולבצע פעולות מסוימות המוצעות בו, לרבות, כמובן, רכישת מוצרים ושירותים.

על מנת להפיק את המרב ואת המיטב מהאתר, חשוב לאפיין ולהגדיר את הצרכים ולאמוד ככל שניתן את השימושים השונים, לרבות העתידיים בו, על מנת להסתייע בטכנולוגיה המצויה בידי העוסקים בתחום הקמת אתרים להטמיע אותה בתוך האתר ובכך להפוך אותו למה שהוא אמור להיות - המנוע והמנוף השיווקי האפקטיבי ביותר, האולטימטיבי, של בעל האתר.
הגב לפוסט