מבחר פוסטים בנושאים מגוונים המתעדכנים אחת לחודש, השארו מעודכנים בנושאים החמים ובטרנדים עדכניים מעולם האינטרנט.

עיצוב אתרים - הכללים הלא כתובים

עיצוב אתרים - הכללים הלא כתובים

בתוך התהליך של בניית אתר אינטרנט עיצוב האתר מהווה דבר חשוב מאד. לא משנה עד כמה האתר מתקדם ומהיר, הגלישה בו נוחה והתכנים בו מרתקים, העיצוב הנכון עוטף את כל החבילה הזו במסר מוגדר מאד והופך את האתר לאטרקטיבי עבור הגולש. הרי הדבר הראשון שהגולש רואה כשהוא מקליק על כתובת האתר הוא העיצוב וההתרשמות שלו לטובה או לרעה יכולה כמובן לקבוע האם יישאר ויגלוש באתר או ימשיך הלאה לאתר מעוצב קצת יותר לטעמו. › קרא עוד

אתרי אינטרנט רספונסיביים - הדרך המתקדמת לבנות אתר מצליח

בעידן בו כולנו גולשים באינטרנט דרך מכשיר הטלפון הנייד שלנו, הלאפטופ או דרך האייפד, אתרי אינטרנט רספונסיבים הם כבר מוצר הכרחי עבור כל אחד שרוצה שהתכנים שלו ייראו בצורה הטובה ביותר. אתרי אינטרנט רספונסיבים מאפשרים גלישה נוחה וברורה מכל מכשיר - בין אם מדובר באייפון, בסמסונג, באייפד או בכל מכשיר אחר. הם מאפשרים לכל גולש לקרוא את התכנים, לבצע חיפוש באתר, ליצור קשר ישיר איתך או עם נציגי השירות שלך, להשאיר פרטים או אפילו לרכוש מוצרים דרך האתר ישירות ממכשירי הטלפון והמחשב הניידים ולא להסתבך בכך. › קרא עוד

פעולות שניתן לבצע בשלב בניית האתר

פעולות שניתן לבצע בשלב בניית האתר

הקמת אתר היא בעיקרה פעולה המשלבת טכנולוגיה עם תוכן. הואיל ובבניית אתר שיווקי צריכה להילקח בחשבון העובדה כי מדובר ביצירתה של פלטפורמה עסקית ושיווקית, יש לבנות אותה באופן שיקל הן על מנועי החיפוש בכלל ועל מנוע החיפוש העיקרי גוגל בפרט. › קרא עוד

הגיע הזמן שתשקיע בקידום האתר שלך

אם לא מזמן החלטת גם אתה שהעסק שלך חייב אתר אינטרנט, אז אין ספק שעשית את הצעד הנכון, כיוון שהיום אי אפשר לנהל עסק גדול ורציני מבלי שיהיה לו אתר. אתר האינטרנט שלך יכול להיות אתר אינפורמטיבי, אתר שהוא גם חנות או אתר ליצירת קשר עם הלקוחות. מה שחשב באמת, זה לדאוג לכך שהאתר יהיה מקודם במנועי החיפוש כמו שצריך. › קרא עוד

קידום אתרים ואופטימיזציה

קידום אתרים ואופטימיזציה

מה זו בדיוק אופטימיזציה ואיך עושים קידום אתרים למנועי חיפוש? באופן כללי, אופטימיזציה, פשוטה כמשמעה, באה להביא דבר כלשהו למצב האופטימאלי שלו. בהקשר של שיווק באינטרנט, ובדגש על המרחב האינטרנטי של מנועי החיפוש, אופטימיזציה לצורך קידום אתרים היא מכלול של מתודות שמטרתן לשפר את הדירוג של אתר מסוים בתוצאות מנועי החיפוש. הווה אומר – להביא אתר למקומות הראשונים של תוצאות החיפוש עבור מילות חיפוש רלוונטיות. אבל קפצנו מהר מדי רחוק מדי... › קרא עוד

שמישושיות

שמישושיות

אחד הנושאים הלא פתורים בקרב אלה העוסקים ב-Usability בישראל הוא כיצד למען השם מתרגמים את המילה הזאת לעברית. הדיעה המקובלת (והלא נכונה לדעתי) היא שימושיות בעוד התרגום המתבקש מכל הבחינות הוא שמישות. אני אציג טיעונים תומכים מהיבטים שונים לחיזוק הטענה שלי ואראה שלשימושיות יש חשיבות קריטית בתחום העיסוק המדובר אך היא לא המגדירה אותו. בועז חן, מנכ”ל חברת Addwise פרסם מאמר מעניין בו הוא מתייחס בדיוק לדילמה שאתאר בפסקאות הבאות. מאמר זה מוכיח שמעבר לטיעונים סמנטים אלה או אחרים, מעורבת בסיפור לא מעט פילוסופיה מקצועית שבהחלט יש לה מקום בכל דיון מהסוג הזה. אני מכבד בהחלט את מה שנכתב אך גורס אחרת מכמה סיבות. › קרא עוד

עיוורון באנרים - על המצב בארץ

עיוורון באנרים - על המצב בארץ

כל מי שביקר באתר חדשות גדול או פורטל כדוגמות נענע ווואלה! לא יכול שלא להיתקף חלחלה ותחושת דז’ה-וו שלוקחת אותו לאתר פורנו ממוצע. כמו שארט-דיירקטורית שעבדתי איתה נהגה לבקר: “שישו ושימחו”. הכל מקפץ, הכל מרצד ונראה שהתוכן במקרים רבים הולך לאיבוד בתוך ים של מרובעים צבעוניים בכל מיני גדלים. כשאני אומר שבאתרים ישראלים יש יותר סיכוי למצוא מסיבת באנרים לעומת אתר בחוץ לארץ אני אומר זאת על סמך התרשמות סובייקטיבית בלבד. איני יכול בשלב זה לבסס את ההנחה הזאת על ידי עובדות אך בהקשר של השוק הישראלי הדיון, גם אם תיאורטי, חשוב לדעתי. › קרא עוד

פארדוקס הבחירה - מדוע יותר זה פחות

פארדוקס הבחירה - מדוע יותר זה פחות

קבלת החלטה היא פעילות קוגנטיבית שדורשת מאמץ חשיבתי. חוויית שימוש חיובית היא דווקא כזאת שחוסכת את זה מאיתנו. לעיתים, דווקא צמצום אפשרויות יוצר מיקוד, תחושת שליטה והבנה. אין פה עניין של נכון או לא נכון וכמו שכותרת המאמר הזה מרמזת מדובר בפראדוקס. אפשרויות יכולות להביא נחת או לאמלל. “במה אני אבחר? מה עדיף? מה יותר משתלם?” כל אלה הן שאלות שלפעמים כדאי לחסוך מאנשים. לא מזמן ניסיתי להזמין כרטיס טיסה ונתקלתי באתר שהתיימר להיות הכי טוב מפני שהוא לא חוסך אף אפשרות ומציג את התמונה הכוללת והאמיתית. התוצאה היתה אסון עד שבשלב מסויים היה נדמה לי שיבקשו ממני לבחור את צבע התחתונים של טייס המשנה ואת הסדר בו יסדרו את המשקאות בעגלת הדיוטי-פרי. תפיסת ה-”אנחנו מציעים לך את המבחר הגדול ביותר” הפכה ל-”אנחנו מציעים לך את הכאב ראש הגדול ביותר”. מה הפתרון? בהקשר של תכנון ממשקים הוא לאו דווקא פחות אפשרויות כעיקרון. צריך להיות יותר חכמים ויצירתיים מזה. האתגר והקסם הוא לעיתים להציע הרבה אפשרויות בלי שהמשתמש ירגיש את זה ויסבול. › קרא עוד

עיצוב מינימליסטי, עיצוב לא אסתטי ואנטי-עיצוב

עיצוב מינימליסטי, עיצוב לא אסתטי ואנטי-עיצוב

נקודה מהותית שלדעתי לא רבים נותנים עליה את הדעת כאשר מדברים על עיצוב אתר ואסתטיקה בהקשר של פונקציונליות, היא שמנימליזם יכול להיות אסטטי מאוד. פעמים רבות כשמציגים דוגמאות של אתרים מוצלחים ביותר (בעיקר בעידן הווב 2.0), נראים ממשקים שעיצובם היה כנראה העדיפות האחרונה בתהליך. הם אינם יפים במיוחד, מושקעים או מרשימים מבחינת המראה. בגלל שהם מאוד שימושיים, מתבקש להגיע למסקנה שממשק שימושי הוא ממשק שנאלצו להזניח את המראה שלו על מנת שיהיה נח וידידותי למשתמש. באופן מסויים הנקודה הזו הגיונית, מפני שמישהו היה מספיק חכם על מנת לא להשתמש בשכבות רבות מידי של צבע אשר יוכלו לפגום בתפקוד, אבל גם עיצוב מינימליסטי יכול עדיין להיות אסתטי. › קרא עוד

שמישות ואסתטיקה

שמישות ואסתטיקה

עיצוב שמיש מוגדר בין השאר כעיצוב פשוט ומינימליסטי (הכל יחסי ותלוי הקשר) שאינו מעמיס יתר על המידה ומאפשר למשתמש להגשים יעדים בצורה אופטימלית תוך התקלות במינימום מכשולים, מנטאלים ואחרים. מהסיבה הזאת קל להסיק שהכוונה היא לממשק “יבש” חסר כל ריגושים שמתמקד רק בפונקציונליות ומזניח את האסתטיקה. זה אולי הפתרון הזול והלא חכם. האתגר האמיתי הוא לייצר מוצר אסתטי ושמיש שנראה טוב, עובד טוב וניתן לשימוש בצורה יעילה. זהו אינו איזשהו מיתוס ואני בטוח שברגעים אלו אתם יכולים לחשוב לפחות על חמישה מוצרים שמישים שנראים טוב ואולי אף טוב מאוד. הם אולי לא יזכו בפרס הממשק המעוצב של המאה אך הם גם לא דוחים מבחינה ויזואלית וגורמים לחשוב שהמוצר הושק לאוויר בזמן שביתת מעצבים. › קרא עוד

לא במקצוע הנכון

לא במקצוע הנכון

כאשר אנשים הבינו שדפי אינטרנט יכולים וצריכים להיות מעוצבים, נראה היה הכי טבעי להושיב מעצב גרפי מול המחשב ולהטיל עליו את המשימה הטריביאלית "תעצב אתר". למה מעצב גרפי/חזותי? כי במשפחת המעצבים הוא היה נראה הכי מתאים גנטית לעבור את ההשתלה המקצועית ולשרוד את ההסבה בהצלחה. יותר ממעצב אופנה או מעצב מוצר למשל. התפיסה הרווחת (מכורח העובדה שבכל זאת היה מדובר במדיום חדש) גרסה שבכל הקשור לתפיסה חזותית ועיצוב, דף אינטרנט לא שונה כמעט ממגזין מודפס, ושמעצב לדפוס יכול בנקל לעטות מסיכה של "מעצב לאינטרנט" ולהוציא תחת ידו עיצובים למדיה החדשה. הלוגיקה של "מעצב מעביר עיצוב לדפס" לא עבדה כאשר ניסו אותה עם "מעצב מעביר עיצוב למתכנת". למה זה לא עבד? מה השתבש? למה אי אפשר לעשות תואר בתקשורת חזותית ולהיות מעצב אינטרנט טוב? הנה למה. › קרא עוד

ההמלצות החדשות והלא שמישות להנגשת תכני אינטרנט

ההמלצות החדשות והלא שמישות להנגשת תכני אינטרנט

כשפורסמו ההמלצות המעודכנות להנגשת תכנים על ידי ה- W3C (גרסה 2). ההמלצות המקוריות שפורסמו ב-1999 התיישנו מהר מאוד וסבלו מביקורת קשה. הן היו יותר מסובכות מהוראות התקנת מערכת קולנוע ביתית ויצרו רתיעה בלתי נמנעת בקרב בוני אתרים. הן שיקפו דרכי עבודה וטכנולוגיות של אמצע שנות התשעים וגרסה חדשה היתה חייבת לצאת. נראה שעם הגרסה החדשה שכוללת עדכונים מבורכים המצב לא השתפר מבחינת שמישות המסמך עצמו שימשיך להקשות על אלה שרוצים להנגיש תכנים ומתקשים למצוא את הידיים והרגליים בין כל המלל ותתי הסעיפים שלא נגמרים. › קרא עוד

קידום זו לא מילה גסה

קידום זו לא מילה גסה

קידום זו לא מילה גסה. נהפוך הוא. מי שמכיר קצת את כל העסק הזה של קידום אתרים יודע מה מילה כמו קידום חופנת בחובה ולמה היא מרשה לעצמה ללכת ככה, עם הראש בעננים, בשיא הביטחון, תמיד עם הפנים קדימה.
אבל הפוסט הזה מיועד יותר למי שלא מכיר, שאולי שמע קצת אבל עדיין לא ממש מבין או יודע... › קרא עוד